Педагогічні школи
В Державному навчальному закладі "Вінницький центр професійно-технічної освіти переробної промисловості" працює дві школи підвищення професійної майстерності педагогів:
- школа педагога - початківця;
- школа педагогічної майстерності.
Робота школи педагога-початківця
Основний зміст роботи: створити умови для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу педагога-початківця.
Завдання:
- посилити роль науково-методичної роботи в проведені діагностики вивчення рівня професійної компетентності викладачів;
- поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань із суміжних предметів;
- створення умов для розширення світогляду та ерудиції педагогів;
- формування бажання та вміння вести партнерський діалог «викладач - учень», «викладач - викладач», «викладач - батьки», прагнення до опанування педагогіки співробітництва та співтворчості.
Шляхи реалізації:
здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів та документів Міністерства освіти і науки України; - упроваджувати в практику роботи кожного педагогічного працівника перспективний педагогічний досвід у галузі педагогіки, психології, теорії викладання предметів;
- сприяти забезпеченню гармонійного поєднання у НВП принципів відповідності, толерантності, методик навчання.
Робота школи педагогічної майстерності
Школа педагогічної майстерності (далі – ШПМ) в Центрі створена як одна з ефективних форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників. На заняттях ШПМ розглядаються актуальні питання педагогіки та методики викладання:
- активні та інтерактивні методики в педагогічній роботі;
- інноваційні технології освіти;
- сучасні засоби навчання;
- психолого-педагогічні аспекти викладання та виховання;
- питання педагогічної етики та культури міжособистісного спілкування, тощо.
Школа педагогічної майстерності має на меті надання методичної допомоги викладачам та майстрам в/н:
- які не мають достатнього педагогічного досвіду;
- мають лише попередній практичний досвід роботи на виробництві – (наприклад, бухгалтера, технолога, товарознавця, економіста тощо);
- переривали педагогічний стаж на тривалий період часу;
- які самі виявили бажання відвідувати ШПМ.
Стратегії та принципи роботи Школи педагогічної майстерності:
- організація безперервного удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності педагогів, підготовка їх до атестації;
- проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення, узагальнення і поширення ППД;
- інформаційне забезпечення педагогів з питань методики та педагогіки;
- залучення педагогічних працівників до науково-дослідницької роботи;
- проведення інформаційно-пошукової роботи;
- організація роботи з обдарованими учнями;
- аналіз стану викладання предметів.