Методична скринька
РОЗРОБКИ УРОКІВ ТА ПОЗАУРОЧНИХ ЗАХОДІВ
Математика
1. | Тема уроку: "Властивості та графіки функцій y = sinx, y = cosx" | Завантажити (1,6 МБ) |
|
2. | Тема уроку: "Розв'язування вправ на застосування властивостей степеня з раціональним показником" | Завантажити (1,36 МБ) |
Фізика
1. | Тема уроку: "Властивості рідин. Поверхневий натяг рідини" | Завантажити (54,4 МБ) |
|
2. | Інтелектуально-розважальна гра "Фізика навколо нас" | Завантажити (3,04 МБ) |
Українська література
1. | Тема уроку: "Історико-романтична повість М. Старицького "Облога Буші" | Завантажити (806 КБ) |
Англійська мова
1. | Тема уроку: "Подорож до Лондона" | Завантажити (289 КБ) |
Людина і світ
1. | Тема уроку: "Поняття та типи конфліктів" |
(6,26 МБ) |
Інформатика
1. | Тема уроку: "Принципи функціонування електронної пошти. Етикет електронного спілкування" | Завантажити (0,97 МБ) |
1. | Сценарій вечора -пам'яті «Чорна сповідь твоя, Україно…» | Завантажити (41,6 МБ) |
Педагогічні школи
В Державному навчальному закладі "Вінницький центр професійно-технічної освіти переробної промисловості" працює дві школи підвищення професійної майстерності педагогів:
- школа педагога - початківця;
- школа педагогічної майстерності.
Робота школи педагога-початківця
Основний зміст роботи: створити умови для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу педагога-початківця.
Завдання:
- посилити роль науково-методичної роботи в проведені діагностики вивчення рівня професійної компетентності викладачів;
- поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань із суміжних предметів;
- створення умов для розширення світогляду та ерудиції педагогів;
- формування бажання та вміння вести партнерський діалог «викладач - учень», «викладач - викладач», «викладач - батьки», прагнення до опанування педагогіки співробітництва та співтворчості.
Шляхи реалізації:
здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів та документів Міністерства освіти і науки України; - упроваджувати в практику роботи кожного педагогічного працівника перспективний педагогічний досвід у галузі педагогіки, психології, теорії викладання предметів;
- сприяти забезпеченню гармонійного поєднання у НВП принципів відповідності, толерантності, методик навчання.
Робота школи педагогічної майстерності
Школа педагогічної майстерності (далі – ШПМ) в Центрі створена як одна з ефективних форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників. На заняттях ШПМ розглядаються актуальні питання педагогіки та методики викладання:
- активні та інтерактивні методики в педагогічній роботі;
- інноваційні технології освіти;
- сучасні засоби навчання;
- психолого-педагогічні аспекти викладання та виховання;
- питання педагогічної етики та культури міжособистісного спілкування, тощо.
Школа педагогічної майстерності має на меті надання методичної допомоги викладачам та майстрам в/н:
- які не мають достатнього педагогічного досвіду;
- мають лише попередній практичний досвід роботи на виробництві – (наприклад, бухгалтера, технолога, товарознавця, економіста тощо);
- переривали педагогічний стаж на тривалий період часу;
- які самі виявили бажання відвідувати ШПМ.
Стратегії та принципи роботи Школи педагогічної майстерності:
- організація безперервного удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності педагогів, підготовка їх до атестації;
- проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, вивчення, узагальнення і поширення ППД;
- інформаційне забезпечення педагогів з питань методики та педагогіки;
- залучення педагогічних працівників до науково-дослідницької роботи;
- проведення інформаційно-пошукової роботи;
- організація роботи з обдарованими учнями;
- аналіз стану викладання предметів.
Методична рада
Методична рада – постійно діючий дорадчий консультативно-методичний орган Центру покликаний спрямувати діяльність учасників педагогічного процесу на виконання завдань, визначених Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту» та підвищення якості і ефективності науково-методичної роботи, сприяти піднесенню інтелектуального, духовного й культурного рівня розвитку особистості.
Мета ради – керівництво навчально-методичною роботою щодо реалізації основоположних ідей у навчально-виховному процесі, розвиток творчої особистості викладача та учня, підвищення їхнього інтелектуального потенціалу, впровадження в практику кращого досвіду, прогресивних технологій, інновацій, надбань психолого-педагогічної науки, реалізації концепцій національного виховання.
- вироблення оптимальної моделі навчально-виховного процесу та наукове обґрунтування основних напрямів удосконалення змісту навчання і виховання учнів, їх професійної підготовки;
- створення системи пошуку, відбору, організації навчаннми післядипломної освіти педагогічних працівників та координація співпраці;
- залучення педагогічних працівників до експериментально-дослідниць
- я і виховання здібної та обдарованої учнівської молоді;
- аналіз науково-теоретичного, професійного рівня викладання навчальних дисциплін, виховної роботи, досвіду підготовки учнів до участі в конкурсах фахової майстерності та олімпіадах;
- впровадження в навчально-виховний процес новітніх теоретичних розробок, кращого досвіду сучасних педагогічних технологій;
- координація діяльності з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, розвитку їхньої ініціативи й творчості, саморозвитку й самовдосконалення;
- відбір педагогічних концепцій, проектів, планів, авторських програм, підручників, посібників, методичних рекомендацій та подання для затвердження в установленому порядку;
- організація й консультування з експериментально-дослідницької роботи в закладі;
- забезпечення зв'язку з коледжами, ВНЗ ІІІ - ІV р.а, інститута
- кої, пошукової, видавничої діяльності, участі у конкурсах професійної майстерності;
- визначення чіткої структури, змісту, форм методичної роботи на діагностичній основі відповідно до нормативних документів.
Основні функції ради:
- діагностична - визначення рівня науково-методичного забезпечення педагогічних процесів, їх відповідності досягненням сучасної науки та основам державних стандартів, вивчення професійної компетентності, запитів, потреб і можливостей педагогічних працівників, ефективності методичної роботи;
- прогностично-моделююча – вироблення стратегічних концептуальних напрямів діяльності, конструювання теоретичних моделей закладу, передбачення результатів роботи колективу відповідно до основної мети й завдань, формування творчої особистості учня, викладача, вихователя, керівника; підготовка, втілення в практику наукових концепцій, програм, проектів, педагогічних ідей, технологій;
- організаційно-регулююча – визначення шляхів, засобів, методів і форм реалізації науково-методичних завдань, основних напрямів діяльності закладу, регулювання педагогічної діяльності;
- координаційна - узгодженість наукової і методичної роботи, співпраці з коледжами та ВНЗ ІІІ-ІV р.а.;
- аналітично-оцінювальна - оцінка ефективності педагогічного процесу на основі аналізу необхідної інформації щодо рівня професійної майстерності викладачів, розвитку й самовдосконалення учнів, результатів діяльності закладу в цілому.
Педагогічна рада
В умовах демократизації, переходу до громадсько-державної, фасилітативної моделі керівництва навчальними закладами, що зумовлено Національною доктриною розвитку освіти, значно зросла роль колективних форм управління і в першу чергу − педагогічної ради.
Педагогічна рада – це рада педагогів, які дійсно радяться, а не "засідають", така рада повинна приносити професійне задоволення, бажання здійснити окреслене, впевненість, а не навпаки.
Педагогічна рада функціонує не тільки як орган розгляду, а і як орган рішення життєво важливих для навчального закладу питань. Вона є інструментом колективного управління, допомогає розвивати творче мислення педагога.
Головні мета і завдання педагогічної ради Центру – об’єднати зусилля колективу навчального закладу на підвищення рівня навчально-виробничої роботи, використання на практиці досягнень педагогічної науки і перспективного досвіду; визначення „дерева цілей” діяльності педагогічного колективу, дальньої, середньої та близької перспектив, програми розвитку.
Педагогічна рада є органом колегіального управління Центром.
Її робота спрямована на:
- удосконалення навчально-виховного процесу;
- методичної роботи в Центрі;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- впровадження досягнень психолого-педагогічних наук і перспективного педагогічного досвіду в практику роботи Центру;
- на матеріальне і моральне заохочення учнів.
Робота педагогічної ради будується на таких принципах:
принцип науковості (передбачає врахування під час організації навчально-виховного процесу досягнень педагогіки, психології, методик викладання дисциплін, фізіології, гігієни, кібернетики тощо, які дають змогу здійснювати цей процес на наукових засадах);
принцип демократичності (при вирішенні проблем діяльності закладу освіти враховується думка членів педагогічного колективу, батьківської громадськості та учнів; керівництво систематично звітує перед колективом про свою роботу тощо);
принцип гуманності (налагодження гуманних стосунків у ланках взаємовідносин: адміністрація – викладачі, учні, батьки; викладачі – учні, батьки; викладачі – викладачі; учні - учні; учнівське самоврядування – рядові учні; батьки – учні; передбачає формування гуманної особистості гуманними засобами).
принцип цілеспрямованості (передбачає постановку перед колективом близької, середньої й дальньої перспектив, розв’язання конкретних завдань для їх досягнення);
принцип плановості (передбачає чітке перспективне і щоденне планування усіх напрямів навчально-виховної, організаційно-господарської діяльності Центру з урахуванням його умов та можливостей);
принцип компетентності (згідно з ним усі члени педагогічної ради повинні мати високий рівень професійної підготовки, сумлінно виконувати службові обов’язки);
принцип оптимізації (полягає у створенні в Центрі належних умов для забезпечення його працівникам можливостей для ефективної діяльності);
принцип ініціативи й активності (створення умов для творчих пошуків усіма педагогами);
принцип об’єктивності в оцінці виконання працівниками закладу освіти своїх обов’язків (передбачає систематичний контроль за діяльністю педколективу, об’єктивну оцінку її результатів, гласність і врахування думки колективу);
принцип персональної відповідальності кожного за результати своєї педагогічної діяльності.
Методичні комісії
Методична комісія професійної підготовки - голова МК – Любунь Л.В.
Методична комісія викладачів загальноосвітньої підготовки - голова МК – Бессараб О.В.
Методична комісія виховної роботи - голова МК – Демченко Т. М.